torsdag 24 februari 2011

Lite bakgrund

Det är så mycket jag vill skriva i det här första inlägget så jag vet inte riktigt vart jag ska börja.

Kanske först ska förklara vem "jag" är om inte det redan är givet; Annalena Schuitema, sjuksköterska på SCS-mottagningen. Det är jag som startat bloggen, men vi får väl se om någon av mina medresenärer kommer uttala sig också, jag har inte frågat om de vill.

Medresenärerna är Ingela Östman på sköterska på kranskärlsmottagningen, och Usama Dhaha, underläkare på kardiologen. Så Thomas Kellerth då förståss, som är van Addisbesökare numera, skönt med en veteran bredvid oss noviser.

Hmm, då var det väl utrett, härnäst ska jag kanske förklara varför vi ska till Addis, eller vad är Addis.... Resmålet är Addis Abeba, huvudstaden i Etiopien och vi ska åka dit föratt kika på hur sjukvården funkar där, planen är att vi ska se både privat och allmän sjukvård. I Addis kommer Maruf hjälpa oss runt, han är läkare på ett av de privata sjukhusen, och var ju här på kardiologen under ca nio månader och lärde sig kardiologi.
Vi ska var i Addis lite drygt en vecka, åker fjärde mars och landar igen i Stockholm den 13:e. Under den tiden hoppas jag kunna göra inlägg här varje dag, men jag har förstått att det inte är alltid som internet fungerar ordentligt, så vi får väl se.
Avslutar första inlägget här med ett foto på Maruf när han äter kräftor. Han var väldigt tålmodig med mig, min familj och vänner för alla svenska traditioner vi uttsatte honom för. Kräftorna blev aldrig någon favorit, men inlagd sill tror jag han åt nästan dagligen under hela sommaren.








1 kommentar:

  1. Tjohoooooo.........

    vad kul!
    Jag kommer att följa er via bloggen dagligen så se nu till att uppdatera den ;-)

    Önskar go tripp...
    /Camillsson

    SvaraRadera