torsdag 15 september 2011

Counting days....

Åtta dagar kvar innan jag ska iväg till Addis, har inte riktigt fattat att det är så snart, men jag får väl panik vilken dag som helst nu och börjar fundera på hur jag ska hinna allt. Den dagen, den sorgen....
Jag har försökt få lite reda i hur jag ska disponera min tid, men jag blir inte så värst mycket klokare. Ska ju till två sjukhus och på Addis Cardiac vet jag iallafall vad jag ska pyssla med; lära ut HLR. Hmmm....inte min starkaste sida, men det ordnar sig väl. Försöker få reda på hur många grupper med sköterskor det är och vilka dagar jag ska komma, men jag får inga svar. Min så svenska organisationssida får noll respons från landet där man tar dagen liten som den kommer, för inget är självklart. Gör man upp för mycket planer så kanske de ändå inte blir av för det händer något som man inte kunnat räkna med. Får förbereda mig och "go with the flow" när jag kommer fram, det är ovant och lite stressande, men samtidigt skönt.
På International vet jag inte vad jag ska göra, eller ingen har önskat något. Jag hoppas att det fortsätter lite så för jag vill gärna vara med sköterskorna ett par dagar och dela vardagssysslorna med dem. Det tror jag kan bli väldigt lärorikt. Förbereder mig dock lite på att de vill lära sig något och då tror jag det blir lite svikt, det känns ju globalt. Samtidigt vet jag att sköteskorna kommer ha hundra frågor om hur vi jobbar här hos oss för det tycker de är jättekul att höra om.
Internet är inte alltid pålitligt i Addis men igår fick jag ett mail från Maruff och han lät meddela att regnperioden börjar ge sig nu, och att de firat det med nyår och gått in i år 2004.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar