måndag 26 september 2011

International hospital

Hej dar! Idag har jag haft en fantastisk dag: jag har jobbat med sjuskoteskorna pa ICU (Intensive care unit), tagit EKG:n, kollat infarter och benodem. Jobbet skiljer sa radikalt fran vad jag ar van vid, men det ar helt otroligt roligt. Patienterna har tyckt det har varit lite konstigt men vi har kommit bra overens.

Skoterskorna ar rara och hjalper mig, i borjan av dagen var de tveksamma men nar vi lart kanna vrandra battre sa var de mer oppna och positiva. Det ar svart att skriva om allt for det ar sa mycket....maste fa landa lite sa aterkommer jag......

Efter jobbet (slutade kl 18.00) var Maruf och jag och at middag och nu ar jag tillbaka pa hotellet, och Maruf ar tillbaka pa jobbet igen.

Jo, Usama: made Maruf och jag borjade tanka pa dig nar vi sag servitrisen for henne hade du verkligen flirtat med. Jattesot!

Ha det sa gott allihopa.

1 kommentar:

  1. Hej där! Spännande att du är i Etiopien igen!
    Vill bara tala om att jag har skickat ett mail till dig. Hoppas att du har möjlighet att läsa det!
    Kram

    SvaraRadera