onsdag 9 mars 2011

Lite smaskvaller fran Addis

Annalena har och det ar torsdagmorgon idag och vi ska till Marufs sjukhus och undervisa den sista gruppen med sjukskoterskor. Igor hade vi mer erfarna skoterskor som var valdigt ivriga och stallde massor av bra fragor. Usama larde dem EKG-tolkning. ST-hojning, VT, VF och lite annat. Kanns som de verkligen hungrar efter att lara sig mer. Det ar sa kul! Igar overlevde Rescue Ann betydligt fler ganger an i tisdags.

Jag har atit nagot som min mage inte gillar. Spenderade eftermiddagen och kvallen pa hotellrummet, men nu har jag bara intagit flytande i snart 24 timmar och av doktor Maruff blivit ordinerad Ciprofloxacin 500 mg x 2, samt Lanzo. Kanner mig fit for fight nu igen.

Igar kom Thomas Kellert till stan, sa vi traffades och at lunch tillsammans (de andra at, jag forsokte att inte se alltfor illamaende ut). Idag efter skoterskeutbildningen ska Thomas visa oss Addis cardiachospital och sedan ska vi nog till marknaden. Det jag minns av den ar att den var trangsel, att den var enorm och att vi blev av med nagra smapengar vi hade fickorna, men ocksa att det fanns jattemycket fina hantverk.

Mina ivriga forsok att lagga upp bilder har verkar inte funka....besviken, vill sa garna visa er hur det ser ut har. Far forsoka med Usamas dator ikvall. Dags for frokost och jobb.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Kul att höra att allt är bra med er. Tänk att Usama kan lära någon något, jag är imponerad. :)
    Kolla med Tomas Kellerth om han fick laddaren till den lilla hjärtekoapparaten med sig ner. Jag misstänker att det är den som ligger kvar på avdelningen här i Sviiiiiden.
    Får jag en adress så kan jag skicka ner den.
    //Joacim

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Efter hjälp från Camilla kan vi äntligen skriva till er. Det låter som om ni har det bra förutom Annalenas mage. Vi följer med spänning eran blogg ifrån ett regn och snöblandat Örebro.
    Ha det bra kramar Karin, Margit och Pernilla

    SvaraRadera