onsdag 16 mars 2011

Ansikten i Addis

God morgon. Sitter i köket här hemma i Örebro och har precis fått i mig frukosten, rutinerna faller på plats igen..... Jag ska var ärligt och säga att idag har jag lite ont om tid så det får bli ett inlägg med bilder. Funderade lite på tema, och har bestämt mig för människor.
Min familj fotar mycket, alla utom jag, så innan resan fick jag en snabbkurs av Peter, Hanna och Cornelia föratt kunna sköta en systemkamera bra. Får väl anse mig skapligt nöjd, novis som jag är. En del av bilderna är tagna av Ingela och Usama också förståss. Håll till godo.

Jo, tack för allt fint ni sagt om bloggen! Det är så otroligt roligt att ni vill veta mer om vår resa, det gör den ju ännumer värdefull för oss som åkte.

Vattenpipan tas om hand.


Barn i en by strax utanför Addis. De hade undervisning utomhus.


Etiopisk dans och musik.



Femton mil söder om Addis i en liten by sitter de här tjejerna på skolgården och har grupparbete. Med skräckblandad förtjusning från deras sida sökte vi kontakt med dem.



En lite missnöjd min över mitt fotograferande, men stunden efter sprack ansiktet upp i ett stort leende.


Ord saknas. Vilken man!



Utanför Georges kyrka tas vila i skuggan.




Sist, men inte alls minst, en bild på mannen som gjorde vår resa till mycket av det den var; Maruf. Utan minsta tvekan mitt favoritansikte i Addis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar